Thursday 31 March 2011

Perihal "tetamu" di sebalik pintu dapur

Malam ni, mak and ayah aku takde dekat rumah (Yay!) er...eh! Maksud aku, alaaaah...Ini semua disebabkan 2 sebab ni : 

Apabila bonda dan ayahanda tiada di rumah, makneyer aku bole online sampai pagi.[gembira] 
tetapi disebabkan mak dan ayah takde, akulah yang kene jaga adik aku 2 ekor tu ha. Dorang nak makan, aku kene masak, kemas rumah [yang dah macam tongkang pecah tu]., tu takpe lagi, ni ade lagi satu hal yang lagi gerun. (cer citer, cer citer!)<<< Hantu kak limah. =P

Rumah aku, pintu dapur belakang dia pelik sket. Ha. Walaupon umah aku dekat tingkat 2, tapi bole dikatakan hampir setiap malam, belakang umah aku akan ada "tetamu". Siapa? Tak, dia bukan orang. Tapi is adalah Tikus!

                                                          ngada2 lak tikus nih! Bole siap posing lagi?? wthell??


Kalau time mak ayah ada dekat umah, aku tak lah cuak sangat apabila dengar bunyi macam orang ketuk pintu dapur tu. Tapi sekarang, [time mak ayah aku tengah takde ni], tetiba je pintu tu bergetar-getar macam ada orang ketuk. Ok, itu pelik. Rumah aku dekat tingkat dua, yang dekat kawasan luar dapurnya hanya ada balkoni sahaja. So, untuk seseorang berada di situ adalah mustahil kerana takde tangga pun. tapi peluang untuk sesuatu itu selalu ada. Aku punya cuak takyah citer arh. Straight aku g kol mak aku. 

hello mah. ni Nia.

Kenape kak?

ade bunyi macam orang ketuk pintu belakang lah mah.

Alah, tu tikus lah tu... macam kau tak biasa...

Macam mana kalau tu pencuri??

tak mungkin lah, lagipun maner ader tangga. Ah, takde ape punyalah...


Lebih kurang macam tu lah apa yang aku dan mak aku cakap. Aku sebenarnya nak bukak je pintu tu and tengok apekebende yang dok suke ketok pintu tu. Tapi aku tak berani lah.=___= ada sesiape ynag boleh tolong bukakkan tak?  Bukan sekali dua tikus tu ketuk ketuk pintu, bnyk kali. tiap kali dengar macam bunyi ketuk pintu dekat intu dapur, kenelah menjerit agar tikus tikus lahanat tu beredar. tapi parah kot kalau tiap kali kene buat macam tu. =___=

Hal tikus dah selesai, skang hal nyamuk lak. Eh?? Pesal bnyk sgt nyamuk plak harini?? adess...*sambil menyembur Ridsect ke arah nyamuk*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...